söndag 6 mars 2011

Chiffonglinne mönster New Look Easy 6705



Denna chiffong kostade bara 20 kronor i tygaffären där du kan köpa tyg på vikt. Min filosofi är att det ska vara billigt att sy, men ändå bli minst lika snyggt som köpt för dyra pengar. Det är där utmaningen ligger.

Därför återanvänder jag helst gamla kläder eller köper stuvar som i detta fall. Jag hade jag en stuv kvar i matchade färg sedan innan och bestämde mig för att kombinera dem till ett linne av för att få något ut av dessa tyger.

Halsringningen blir för öppen på mig när jag utgår från mönstret som du hittar att köpa här. Jag sydde på två knappar för att minska den. Knapparna sitter bara där för syns skull. De går inte att öppna. Gör som jag och sprätta av knapparna när du slänger kläder så får med tiden en bra samling att återanvända när du syr.

Tips! Du kan köpa mönster på nätet. Jag tycker SewingPatterns är bäst att leta på. Här kan du leta bland olika märken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar