måndag 21 mars 2011

Klänning mönster Shari från BurdaStyle

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Ett snyggt tyg och en snygg modell betyder inte att det tillsammans blir en snygg klänning. Man måste också tänka på hur de fungerar tillsammans. Är det något som passar dig och din stil?

Detta tyg kommer från en klänning jag fått av min mormor. Perfekt material då jag älskar att återanvända min mormors klänningar till något nytt. Gratis, nostalgi och unikt.

Modellen är det heller inget fel på. Jag har sett klänningar att köpa i just denna modell nu i vinter. Men tyvärr. Jag ser tantig ut i denna klänning.

Den har rensats ut ur garderoben för att säljas på loppis. Sist jag stod på loppis var den en tjej som ville köpa den, men jag tog med den hem då jag lagt ned mycket jobb på den. Det var dumt. Bättre rensa och låta den komma till användning av någon annan som kan bära upp den.

Du kan lyckas bättre genom att ha en bättre plan för hur du ska kombinera modell med material. Mönstret hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar