tisdag 8 mars 2011

Vilken väska ska det bli?

Mitt nuvarande projekt är att sy en stor skinnväska. Funderar bara på modell. Kan bli två väskor för har två skinn.

Tack pappa för de fina renskinnen! De är inköpta i Lappland. Jag får nog fundera lite till på vilken modell det ska bli...


  • Martha Stewart beskriver hur man kan göra här i en film. Men jag vill helst ha axelrem så jag kan bära sakerna lite skönare över axeln.
  • Här finns bild på en enkel väska med mått som man kan kopiera.
  • Jag har dessutom ritat av måtten på väskan nedan jag fick låna av D. Tack så mycket! 
Har bara så svårt bestämma mig. Det ska kännas riktigt rätt innan jag klipper i ett helt fint skinn. Det är inte samma sak som att göra något av skinnspill. Nervöst. Smakråd?

1 kommentar:

  1. Väldigt snygga både D:s väska och den du länkar till, tycker du ska börja klippa till ;-)

    Kram

    SvaraRadera