söndag 7 februari 2016

STELLA TOP av Jenny Hellström



STELLA TOP från boken Sy! Urban Collection är en lagom tajt T-shirt med puffärm. Jag lade till ett lager spets på ärmarna i avvikande färg.

Urringningen höjde jag ett par centimeter för att kunna använda tröjan i alla sammanhang inklusive de där jag inte vill visa för mycket. Att sy ringningen lagom stretchad kräver lite vana. Som du kan se på bilden blev min lite för rynkad. Övning ger färdighet. Var inte så otålig som jag är. Öva först på en bit tyg innan du syr ringningen på tröjan. Jag övade på denna tröja så att nästa blir bättre... 

Tygerna kommer från Stoff & Stil. Jadegrönt och senapsgult (currygrönt kallar Stoff & Stil färgen) är snyggt ihop. Mönster och beskrivning hittar du i Sy! Urban Collection.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar