tisdag 27 augusti 2019

Smart kösystem till hjälp i klassrummet

Ber om ursäkt för att min blogg har blivit lite tråkig då den just nu mest fungerar som länkarkiv. Det blir bättre när jag hinner sy, jag lovar!

Idag funderade jag på ett smart kösystem för att ge eleverna rättvis hjälp i klassrummet. Googlade efter en smart app (eller ska jag köpa nummerlappar, alternativt lotter...).
Hittade detta gamla från av slöjdlärare som var intressant då personen har funderat över samma saker med slutsatsen att...(läs!)
https://www.google.se/amp/s/hjarnamedhander.wordpress.com/2014/12/13/detta-med-ko-till-undervisningen/amp/

Slöjd går ut på att lära sig att skapa och finna lösningar, tänka logiskt (m.m). Funderar på att införa mer grupparbete i början med mer lösningsorienterat fokus. Men det är för tidigt. Kan testa lite. Nyfiken på bra lösningar slöjdlärare har hittat då många elever inte har kunskapen sedan innan.

Här är en uppsats om ämnet:
https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:600095/FULLTEXT01.pdf#page18

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar