måndag 10 januari 2022

Oljemålning: Fontana di Trevi

Dagens tips: om du tycker om att måla - gör målningar av de saker som gör intryck på dig. Jag vet. Det är en syblogg MEN det är lite dags att jag även lägger upp bilder på några målningar jag har skapat under årens lopp. Jag har målat under hela mitt liv. 

Denna målning skapade jag redan år 2002. Fontana di Trevi imponerade på mig och jag har besökt denna staty på två resor. Vilka minnen vill du kunna titta på var dag?

Det var konstnär jag ville bli som liten. Ganska länge faktiskt. Fixade några utbildningar först bara. Språk. Lärare. Olika utbildningar till skribent och redigering i olika medier. Jobbade med det. Idag arbetar jag med att undervisa i min hobby - hantverk. Utbildad i det med. Något jag redan som barn lärde mig av min familj där uppe i norr där vi levde i stort sett självförsörjande. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar